wtorek, 3 czerwca 2014

“Zatrzymaj się. To przemijanie ma sens… ma sens…”


Jest moim codziennym koszmarem. Wrogiem numer jeden. Boksuję się z nim od rana do nocy. Użeram się, wydzierając strzępy minut. Biorę go podstępem. Wstaję o świcie, gdy jeszcze nie czuję jego oddechu na plecach. Próbuję mu uciec zanim mnie dopadnie. Oczywiście, większość bitew przegrywam. Cholerny czas! Cóż, jest zaprawiony w bojach. Ma całą wieczność za sobą i przed sobą. A ja, marny robak, zaledwie mikroskopijny jej ułamek. On jest tu gospodarzem – ja przechodniem zaledwie. Na nic moja szarpanina. Gdy padam pokonana po północy, słyszę jego drwiący chichot. Znów poległam! Odgrażam mu się, że jutrzejszy dzień będzie należał do mnie. Zaciskając zęby opracowuję strategię dopisując kolejne pozycje na liście pilnych spraw do załatwienia.

Pewnego dnia, zdumiona pięknem otaczającego mnie świata zatrzymuję się jak wryta. On przycupnięty zastyga koło mnie. Nie jest już moim wrogiem, ale sprzymierzeńcem. Szepcze pojednawczo: “Widzisz idiotko, to właśnie próbuję ci powiedzieć od lat. Ale mnie nie słuchasz!”
Rozglądam się dookoła i dostrzegam nagle tyle smakowitych barw! 
Myślę sobie: “Kurczę, to przemijanie ma sens… ma sens…”

P.S. O tym miejscu już kiedyś pisałam (w kontekście historycznym), o tutaj, tylko poprzednio byłam tu dobry rok temu.






Radosnemu upływowi czasu poddałam się w parku w Tervuren. Oprócz męża i wiernych czworonogów towarzyszyły mi:
spódnica - WE,
T-shirt - Promod,
buty - nie pamiętam,
biały, cienki sweterek - Promod,
torebka - mały sklepik
korale - drewniane, ekologiczne (kulki i serca) - SH (taka mała, banalna rzecz, a tyle radości)





65 komentarzy:

  1. Ale tam pieknie i taki spokój emanuje z tych zdj. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawda jest taka, ze czas drwi z nas :-/ i jedyna rada taka - miejmy w nosie robaka ;D. Ostatnio w Promod nabyłam kilka wesołych szmat, pozdrówka :*

    OdpowiedzUsuń
  3. to wy dziewuchy jeszcze nie spicie? marsz do łóżka! :):):) dobranocka!

    OdpowiedzUsuń
  4. ładnie piszesz.
    no i ładne zdjęcie: "Zdumionej światem".
    nastepne 4 wykasuj!
    proszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czwarte od góry? jak idę - zdjęcie z tyłu? a co z nim jest nie tak, proszę:)

      Usuń
    2. juz wiem, chyba chodzi ci o te cztery ostatnie... :)

      Usuń
    3. zdjęcia z tyłu oczywiście, ale pewnie się czepiam.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    4. Ej, tam , pewnie ci się kapturek nie podoba:) memu mężowi tez to zdjęcie nie bardzo:) cóż, męski punkt widzenia... ale na potrzeby "szafiarskie" potrzebne z każdej strony:):) Miłego dnia i do następnego w sieci:)

      Usuń
    5. kapturek niezły, tylko sódniczka pogniecona, poza tym awers doskonały!

      Usuń
    6. To dowodzi, ze rzeczywiscie uczciwie siedzialam na trawie, a poza tym to taki material len. Kobietki wiedza, ze to gnieciuch:) taka jego watpliwa uroda, ale za to 100 procent naturalny! :) ECO jednym slowem!

      Usuń
  5. i jeszcze jedno,
    czy dostrzegą muzułmańskość trawnika? /tam gdzie samochody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz dobry wzrok.. :) Bruksela cala zaczyna byc taka, dziekuje i dobranoc:) napisz o jakie zdjęcie ci chodzi

      Usuń
    2. nie tylko Bruksela, ale wiele zachodnich miast.

      Usuń
    3. Tak... Krajobraz zachodnich miast bardzo sie zmienil na przestrzeni ostatnich dziesiecioleci. Kiedy Lysiak to przewidzial dawno temu i pisal o tym jak zmieni sie Europa nazywano go oszolomem, a on byl po prostu ...wizjonerem... :)

      Usuń
    4. Łysiak nie jest bohaterem salony IIIRP, nadal im zachodzi za pazury.

      Usuń
    5. I mysle, ze nie ma z tego powodu kompleksow (Lysiak oczywiscie)ani mu nie teskno, bo jakie salony sa - kazdy widzi :)

      Usuń
  6. Takie przemijanie i w takich okolicznościach to rozumiem. Wszystko jest wtedy inne i bardziej nasycone.
    PS. Dzięki Tobie zacząłem zwracać uwagę na damska modę. Jeszcze trochę i stanę się ekspertem:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to wtedy zaskoczysz swoje kobiety! Choc nie wzoruj sie na mnie, marna ze mnie ekspertka w tej dziedzinie, taka troche czasami na przekor obowiazujacym trendom :)

      Usuń
  7. Pewnie, ze ma sens.
    Ale chciałabym jednak aby to przemijanie trochę zwolniło tempo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zeby tak mozna bylo wlaczyc kiedy sie chce guzik z napisem: "slow"...

      Usuń
  8. ja i moj 7miesieczny brzuch bardzo potrzebujemy wygrac walke z czasem bo zmeczenie natlokiem spraw okrutne a tu coz.. przykra prawda : przyjemnoßci sie juz dawno skonczyly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka wspaniala wiadomosc! "moj 7miesieczny brzuch"! O to juz prawie "gotowy" dzidzius, na wakacje bedziesz pchala wozeczek! gratulacje! :)

      Usuń
  9. Niech ktoś zatrzyma wreszcie czas
    Ja wysiadam .....


    Ładnie Ci w turkusach .... Jak letnio , jak zielono.. Jak spokojnie ...


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ust mi to wyjelas! zastanawialam sie, czy nie dac wlasnie tytulu z piosenki AMJ! Aniu, dzis u nas jest tylko 14 stopni i leje deszcz... A tamte chwile - to juz wspomnien czar! :)

      Usuń
  10. Czas... tak Agnieszko jest naszym sprzymierzeńcem i wrogiem... Ten tydzień będzie ciągnął mi się w nieskończoność, innym razem mija jak biczem strzelił... Pięknaś otulona turkusami... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najgorsze sa te ciagnace sie... oczekiwania pelne leku... oby juz byly za nami! lubimy ten kolorek, prawda??? :)

      Usuń
  11. Taka gonitwa z czasem zdarza sie każdemu z nas. Dobrze jest przystanć i rozejrzec się dookoła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wrecz niezbedne dla higieny duszy! pozdrawiam!

      Usuń
  12. Czas to sprzymierzeniec, który pokazuje świat w każdym kolejnym rou z innrj perspektywy...
    To czego się boisz dzisiaj stabue się tarczą jutro:)
    Pozdrawiam i cudnie wyglądasz.....
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, czas ma wiele wymiarow i barw, a nawet smakow...
      Pozdrowka!

      Usuń
  13. Piękne to zdjęcie na trawie, jak obraz z XIX wieku :-)
    Dla mnie przemijanie nie ma sensu.
    Szkoda ,że odchodzimy z tego fajnego świata ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie jak obraz, brakuje koszy z jedzeniem byloby/ "Sniadanie na trawie" :)

      Usuń
  14. Na tą łączkę nad jeziorkiem to i ja bym się położyła poprzemijać trochę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Agniesiu fragment ze Stachury

    Tylko dajcie mu czas,
    Dajcie czasowi czas.
    (Zwólcie czarnym potoczyć się chmurom
    Po was przez nas i między ustami,
    I oto dzień przychodzi, nowy dzień,
    One już daleko, daleko za górami!)
    Tylko dajcie mu czas,
    Dajcie czasowi czas,
    Bo bardzo, bardzo,
    Bardzo szkoda
    Byłoby nas!


    miłego dnia i do "poczytania" w sobotę

    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stare dobre czasy, Ewciu! a wiesz, ze mam posta pod tym tytulem? zerknij sobie:
      Płynie czas i zabliźnia rany
      http://laviolettee.blogspot.be/2014/01/pynie-czas-i-zabliznia-rany.html
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  16. No tak, dokładnie tak. Czas i przemijanie, i piękno świata, i sens. :)
    Szkoda, że korali z sercami nie widać z bliska - spodobały mi się, bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, tego dnia bylam w kosciele (to byla niedziela) weszlam do rzedu lawek, a przede mna byla mala dziewczynka z rodzicami. I widzialam jak na widok tych korali rozszerzaja jej sie z zachwytu zrenice i pozniej nie mogla od nich oderwac oczu, zerkala co chwila. Chcialam zdjac je z szyi i jej dac, ale jakos zabraklo mi odwagi do tego prostego gestu. Do dzis zaluje, ze tego nie zrobilam! :)

      Usuń
  17. Ważne by nie spać, by żyć i czerpać z każdej chwili , tej przemijającej ;)
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to chyba za malo wrecz sypiam, nie regeneruje sie! :)

      Usuń
  18. Pięknie sobie odpoczywaliście! Rozczulają mnie te dwie paróweczki na smyczach ;-) A Twoja figurka coraz smuklejsza, no no! Zdaje się, że mam podobnie wykonane korale, tylko moje to jabłuszka zielone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paroweczki na smyczach:) sa kochane! figurka, smuklejsza... akurat! tyle jem, ze nie zdziwie sie jak sie upodobnie do moich paroweczek:)

      Usuń
    2. ... a i koniecznie pokasz swoj jabluszkowy naszyjnik!

      Usuń
  19. aguniu ty jak coś napiszesz...pięknie....ajlowju:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzis odwiedzaja mnie niespodziewanie moje skryte czytlniczki! :) ajlowju too:)

      Usuń
    2. i caluski dla Maksia i dla Zosi w rozowa pietke! :)

      Usuń
  20. Czas...przemijanie...oj! ostatnio pędzi jak szalony, od poniedziałku do piątku, weekewnd i na nowo, tydzień po tygodniu...za szybko jak dla mnie i wydaje mi się, że mi przemija coraz szybciej...
    Kiedyś bardzo kochałam takie chwile, w zaciszu przyrody, cisza, spokój teraz zawsze gdzieś pędzę... i po co?
    Chyba trzeba zwolnić a czas ma być przyjacielem...pięknie napisałam i pięknie wyglądasz Agnieszko...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba by te prosta prawidlowosc ktos, lub cos nam uswiadomilo! tez sie na tym lapie!
      buziaki i dziekuje

      Usuń
  21. Tak, fajnie jest czasem móc złapać tę chwilę :)

    Pięknie Ci w tym kolorku :*

    OdpowiedzUsuń
  22. W takim pięknym miejscu to i czas się na chwilkę zatrzyma:)))bardzo ładnie wyglądasz i masz śliczne pieski:)))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mysl o przemijaniu napawa mnie strachem i z wiekiem ten atrach sie poteguje. Chyba boje sie smierci:-(
    Swiat jest taki piekny. Smutki a kysz, ladnie wygladasz, nog niejedna moze Ci pozazdroscic.

    OdpowiedzUsuń
  24. O tak zdecydowanie pięknie się Ciebie czyta a chwile łapię też ostatnio w myśl Johna Lenona " Jeśli marnowanie czasu daje Ci przyjemność , to nie jest to czas zmarnowany " :-) A tak w ogóle to polecam książkę " Zatrzymaj czas " Eichelbergera ,pozdrawiam Cię serdecznie :-*

    OdpowiedzUsuń
  25. On ma rację, nie szarp się! Przecież tak pięknie żyjesz!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Stylizacja i Ty piękne-to nie ulega wątpliwości; natomiast sens przemijania-budzi moje wątpliwości; nie dostrzegałem tego wcześniej;ale teraz widzę;że jest tyle miejsc których nie widziałem; rzeczy których nie zrobiłem a przez to przemijanie-już nie zrobię..:-(.

    OdpowiedzUsuń
  27. zadziwiający jest ten nasz znajomek-czas, z pozoru wróg numer jeden, zwłaszcza z biegiem lat go lepiej dostrzegamy, ale też dzięki niemu jest jutro....
    całuski

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny tekst i piękne zdjęcia. W takich miejscach czas zwalnia :-) Chyba w tym sęk, że na co dzień zbyt rzadko zauważamy piękno, które mijamy w biegu :-) Kiedy oglądam takie zdjęcia czasami myślę o tych ludziach, którzy muszą spędzać swoje życie w otoczeniu brzydoty, bo tacy też są - całe lata spędzają w zaklętym kręgu smętnej ulicy, odrapanego podwórka, nie mając w zasięgu wzroku niczego, co by ich pobudziło do refleksji, ze życie może być piękne. Uważam, że jesteśmy farciarzami mając takie miejsca w zasięgu wzroku. Trochę przysmęciłam, ale ta myśl mi się nasunęła po przeczytaniu posta i nie chciała się odczepić...

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja się ścigam z czasem.... przeraża mnie jego pęd, chciałabym żeby sie zatrzymał dał mi odsapnąć ale on ma to w dupie .... piękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak , zdecydowanie za szybko pędzi czas.... dlatego nie można zmarnować żadnej chwili .....ale tak fajnie się mówi a tak ciężko to zrealizować.........wyglądasz wiosennie i pięknie .Życzę dobrej nocy no i Aguś wyśpij się wreszcie porządnie,...Basia

    OdpowiedzUsuń
  31. "Przychodzimy - odchodzimy "jak śpiewają w Piwnicy pod Baranami

    OdpowiedzUsuń
  32. O Tobie u mnie na blogu ;) właśnie dziś !

    OdpowiedzUsuń
  33. pieknie napisane i i mnie w tej chwili czytania czas sie zatrzymal::::i ja sie zatrzymalam, zadumalam, taaaak czasu nie da sie zatrzymac, ale czy niestety....nie wiem Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  34. Każda kolejna pojawiająca się zmarszczka przypomina mi o bezczelnym istnieniu czasu, które nie da się zatrzymać- pięknie napisane pozdrawiam kochana:)*

    OdpowiedzUsuń
  35. A co jeśli czas jest abstrakcja? widzimy go i odczuwamy tak, a nie inaczej, bo tak nas nauczono, wpojono. Bo zmysły ograniczają? Przemijanie jest przeszłością. Tu i teraz jest zawsze ;) tylko scenografia inna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale piękne są wasze przemyslenia o przemijającym czasie!

      Usuń