Obserwatorzy

Szowinistka?


Do napisania tego posta skłoniła mnie bezpośrednio pewna sytuacja w szkole, gdzie chodzę na niderlandzki. Na jednej z ostatnich lekcji dowiedziałam się, że szowinista, to osoba, która kocha swój kraj. Dosłownie. Być chauvinistisch to tyle, co:”zijn fier op hun land en hun koning(in)
Mówiąc szczerze, nie tylko mi zabito ćwieka. Wszyscy uczniowie, z wyjątkiem Belgów (chyba właśnie na ich użytek powstała ta definicja) mieli wielki problem z odpowiedzią na pytanie: ”Czy jesteś szowinistą?”
No, bo co odpowiedzieć, by było zgodnie z prawdą???

ciąg dalszy tutaj:
https://www.korzeniewska.com/blog/szowinistka
A jakie jest Twoje zdanie na ten temat?

Komentarze

  1. Kompletna bzdura, moim zdaniem. Definicje słownikowe mówią, że miłość do swojego kraju to patriotyzm, a szowinizm to bezkrytyczny stosunek do własnego narodu w połączeniu z pogardą i nienawiścią do innych. Słowo "szowinizm" zawsze miało negatywne konotacje, a miłość do swojego narodu (kraju0 jest czymś pozytywnym. Albo nagle, za moimi plecami, świat się zmienił, a ja tego nie zauważyłam ;-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z poprzedniczką:)))nigdy się nie spotkałam z podobną opinią:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Szowinistką na pewno nie jestem. A kocham swój kraj.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam w moim świecie LA VIOLETTE. Mój blog nie ma aspiracji politycznych, społecznych, ani żadnych innych. Moja przestrzeń jest otwarta dla wszystkich, którzy kochają życie w każdym jego przejawie bez względu na poglądy i wszelkie inne kryteria. To strefa dobrej energii w sieci i dbam o to by tak zostało.

Będzie mi miło, jeśli zostaniesz na dłużej.
agaa2086@gmail.com

Popularne posty