Obserwatorzy

Nie takie straszne planowanie jak je malują! 5 powodów dlaczego warto planować.


Ten post wyszedł mimochodem. Zupełnie nieplanowany! I jak ja mam teraz Was przekonywać, że warto planować? Ale spróbuję. Powiem więcej, im bardziej osoba spontaniczna i chaotyczna (I mówię to z pełną odpowiedzialnością na własnym przykładzie) tym bardziej powinna przykładać się do planowania.
Paradoks? Wcale nie! 

Jestem wielkim chodzącym chaosem i rozgardiaszem: mentalnym, emocjonalnym i fizycznym. Moje wybory rzadko bywały rezultatem jakiegoś przemyślanego planu i w wyniku tego jestem tu gdzie jestem. Mówiąc krótko, do czterdziestu lat nie wiedziałam, co tak naprawdę chcę robić w życiu. Dryfowałam bezładnie w odmętach rzeki zwanej przemijanie, nie myśląc o tym, że to tylko martwe ryby płyną z prądem. Brakowało mi pomysłu na samą siebie. Wszystko czego się podejmowałam robiłam względnie dobrze, lecz bez przekonania, a co za tym idzie bez swoistego GPS.
Moja droga nie była przejrzysta.

"Wszystkie te dni, które przychodziły i przemijały. Nie miałem pojęcia, że to one są życiem" STIG JOHANSSON

Chcę tu zaznaczyć bardzo mocno i wyraźnie, że nie wartościuję ludzi że względu na ich sposób życia. Są tacy, którzy doskonale obchodzą się bez jakiegokolwiek planu, ale większość z nas potrzebuje jednak pewnych jasnych punktów na naszej drodze. 
Odkąd nauczyłam się planować - przyszłość jawi mi się jako fascynująca przygoda, a sama czynność przybrała formę codziennego rytuału wprowadzającego mnie łagodnie w życie z filiżanką porannej kawy. Ale być może dla Ciebie wydaje się bezgraniczną nudą, przymusem i stresem. Też tak kiedyś myślałam!

Planuję od zaledwie paru lat. Często robię to jeszcze bardzo nieudolnie, ale już widzę rezultaty. Dzięki planowaniu stawiam pierwsze kroki tam, gdzie powinnam być wiele, wiele lat temu. 

I jako osoba, która doceniła moc planowania - dzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami. Zanim wyliczę 5 moich (osobistych) powodów, dlaczego warto planować, powiem dlaczego niektórzy ludzie boją się planowania. 
Resztę proszę czytać na: www.korzeniewska.com
Filmiku na temat planowania szukaj na moim kanale You Tube: www.korzeniewska.com

Komentarze

  1. Ja również planuję; nie wszystko realizuję;
    wiele celów powtarzam od kilku lat; mam jednak nadzieję,
    że w końcu się spełnią - a ja temu trochę pomogę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To tak jak ja! ale jak miło, kiedy w końcu dochodzą do skutku! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny, szczery post. Ja również planuję. Oczywiście nie raz, nie dwa nie udaje mi się plany zrealizować, ale co tam... dalej planuje i cieszę się, kiedy udaje mi się wypełnić plan. Jeśli uda się cały, to już pełnia radości. :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dokładnie tak jak ja!Chyba Agnieszki tak mają :) Również pozdrawiam! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Witam w moim świecie LA VIOLETTE. Mój blog nie ma aspiracji politycznych, społecznych, ani żadnych innych. Moja przestrzeń jest otwarta dla wszystkich, którzy kochają życie w każdym jego przejawie bez względu na poglądy i wszelkie inne kryteria. To strefa dobrej energii w sieci i dbam o to by tak zostało.

Będzie mi miło, jeśli zostaniesz na dłużej.
agaa2086@gmail.com

Popularne posty