Obserwatorzy

Bal wszystkich Swietych



Dzisiejszy dzien jest dla mnie szczegolny. Po Bozym Narodzeniu i Wielkanocy- Najwazniejszy. Dlatego nie bedzie dzis o modzie, o psach, miejscach. Bedzie chwila zadumy i wspomnienie przyjaciol, ktorzy odeszli; a jest ich z kazdym rokiem coraz wiecej.....

Rzadko w ten dzien bywam poza granicami kraju, ale gdy musze ten dzien spedzic poza Polska, robie wszystko tak jakbym byla Tam. Tylko cmentarze sa tu jakies inne. poprzez brak zniczy- smutniejsze jeszcze bardziej. Wszystko na opak: na ulicach przed sklepami zapala sie ogrodowe znicze na znak fety, akcji marketingowych, urodzin, przed restauracjami czasem tez. Ale juz nie na cmentarzach. One w ten dzien sa coraz bardziej puste. Tylko liscie tancza cicho na grobach. Ja z braku innych mozliwosci w charakterze znicza zapalam zwykla lampke zapachowa kupiona w Ikei lub pierwszym lepszym supermarkecie. I uwalniam wraz z plomykiem moja mysl o ludziach, ktorych ciagle kocham, a ktorych nie ma obok mnie na dotkniecie reki.Nie potrafie i nie chce wyzwolic sie ze swoich odwiecznych przyzwyczajen.

Magia tego dnia odchodzi do lamusa jak wszystko co wiaze sie z  nasza stara cywilizacja. Wchodza inne zwyczaje. Hallowen. Zabawa. Bysmy Bron Boze nie pomysleli o smierci w tradycyjnym tego slowa znaczeniu.
Czy to dobrze czy zle. Nie mi oceniac, choc swoje zdanie mam. jak wszystko co bylo, jest i bedzie- tak i to bedzie podlegalo ocenie tym co po nas....

Latwiej byloby ludziom zaakceptowac to co i tak nieuniknione, gdyby nie udawali, ze to nas nie dotyczy. Juz spotkalam sie kilka razy w swoim otoczeniu z postawa doroslych ( juz po 50-tce)dzieci, ktore nie byly na pogrzebie wlasnego ojca lub matki bo.... nie lubia takich imprez!

Smierc jest czescia zycia i naturalna koleja rzeczy pod warunkiem, ze przychodzi w pore....

Nie nieoczekiwanie- za zakretem drogi.
Nie dotyka dziecka, ktore jeszcze nie poznalo zycia.
Nie w okolicznosciach odarcia czlowieka z godnosci.

Wierze, ze wszyscy Moi Swieci maja swoj wielki dzien dzisiaj w Niebie :)





Dla tych, dla ktorych nikt nie zapalil dzis znicza....

Komentarze

  1. śliczne słowa, kochana, aż łezka zakręciła się w moim oku. W bardzo podobnym temacie pisze dziś u siebie, zapraszam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam w moim świecie LA VIOLETTE. Mój blog nie ma aspiracji politycznych, społecznych, ani żadnych innych. Moja przestrzeń jest otwarta dla wszystkich, którzy kochają życie w każdym jego przejawie bez względu na poglądy i wszelkie inne kryteria. To strefa dobrej energii w sieci i dbam o to by tak zostało.

Będzie mi miło, jeśli zostaniesz na dłużej.
agaa2086@gmail.com

Popularne posty

Starsze posty

Pokaż więcej